blogger visitor
SPORTS: Uitblinker Afellay: 'Spel geeft vertrouwen voor toekomst' (VOETBAL)

Wednesday, May 30, 2012

Uitblinker Afellay: 'Spel geeft vertrouwen voor toekomst' (VOETBAL)


30/05/2012 23:29
Ibrahim Afellay is verguld met zijn terugkeer in Oranje. Woensdagavond was de aanvaller van Barcelona de uitblinker namens Oranje in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Slowakije.

'Dit is een heel lekker gevoel', stelde Afellay kort na afloop van het voorlaatste duel van Oranje in de EK-voorbereiding. 'Om na zo'n lange tijd je rentree te maken en dan ook nog eens met 2-0 te winnen is alleen maar goed. Zeker omdat de ploeg de laatste tijd wat kritiek te verwerken heeft gekregen.'

De laatste keer dat Afellay voor dit duel zijn opwachting maakte in Oranje dateert alweer van bijna een jaar terug. Op 8 juni 2011 deed hij mee in de oefeninterland tegen Uruguay (1-1). In de Rotterdamse Kuip had hij woensdagavond een aandeel in de openingstreffer, aangezien verdediger Kornel Saláta zijn voorzet in eigen doel werkte.

Hoewel Oranje niet imponeerde, was Afellay tevreden. 'We hebben bij vlagen laten zien dat we goed kunnen voetballen. Over mijn eigen spel ben ik ook tevreden. Hoewel ik lang ben weggeweest; balgevoel raak je niet kwijt. Dat hebben straatvoetballers nu eenmaal. Dat het steeds beter gaat en dat ik mijn stempel heb kunnen drukken, geeft veel vertrouwen voor de toekomst. Bovendien was ik blij dat ik het bijna tachtig minuten heb volgehouden, mijn wissel was daarom alleen maar uit voorzorg.'

Met Afellay werkt Oranje nu toe naar het uitzwaaiduel met Noord-Ierland van zaterdag. De maandag daarna vertrekt het Nederlands elftal naar de Poolse uitvalsbasis Krakau.

No comments:

Post a Comment